Sådan skal vi bekæmpe terroristerne

Af Uffe Ellemann 191

Massakren i Paris vil utvivlsomt forøge den antimuslimske stemning, som i forvejen var vokset markant over hele Europa, især i store europæiske lande som Frankrig og Tyskland. Flere moskeer er blevet angrebet i Frankrig efter angrebet på Charlie Hebdo. Og vi hører allerede at de nationalkonservative politiske bevægelser rykker ud med krav om nye stramninger og restriktioner specielt rettet mod de muslimske mindretal. I Frankrig har Front Nationals leder Marine Le Pen betegnet Islam som en ”morderisk ideologi”. Englands Nigel Farrage fra UKIP taler om en ”femte kolonne”. Og hollandske Geert Wilders taler om, at det europæiske kontinent er ”i krigstilstand”.

Hvis denne udvikling får succes, vil terroristerne have opnået præcis hvad de ønskede med deres handlinger.

I det omfang der ligger tankevirksomhed bag mordene i Paris, er det et ønske om yderligere at skabe kløfter mellem Europas millioner af muslimer og os andre. I vreden over, hvad der er sket, glemmer vi let, at terroren ikke blot er rettet mod ”os”. Den er især udtryk for et internt opgør i Islam mellem yderligtgående islamister og den store brede gruppe, der ønsker at leve fredeligt side om side med andre religioner. Derfor har nogle af de mest spektakulære islamistiske terroraktioner været rettet mod andre muslimer – senest i Peshawar i Pakistan i en skole, hvor over 130 børn og unge blev myrdet i en massakre foretaget af Taleban.

Det er vigtigt at holde fast i, at vi ikke oplever det ”clash of civilizations”, der bruges som skræmmebillede af dem, der ser en fare for at Europæisk kultur overvældes af en islamiseringsbølge – selv om det kan se sådan ud. Men terroristerne ønsker at skabe netop dette indtryk. De ønsker at stadig flere muslimer presses ud i situationer, hvor de føler sig marginaliseret og forfulgt. For derved får de yderligtgående bedre muligheder for at rekruttere jihadister.

Derfor går bevægelser som den franske Front National og den tyske antimuslimske Pegida-bevægelse i virkeligheden terroristernes ærinde. Ved at nære frygten for en islamisk magtovertagelse i Europa – som beskrevet i den franske forfatter Michel Houellebecq’s nye kontroversielle roman ”Soumission” (Underkastelse) – skabes en situation, hvor ekstremisterne får bedre muligheder for at få tag i deres egne trosfæller. For tag ikke fejl: Terroristernes højeste ønske er endnu mere fremmedfrygt og fremmedhad og diskrimination rettet imod især muslimske borgere i europæiske lande…

Presset på de europæiske regeringer er stort for at sætte hårdt ind mod de islamistiske miljøer, som sender krigere til Syrien og Irak, og modtager omvandrende sikkerhedstrusler, når de vender tilbage. Det er en vigtig opgave. Men det er også vigtigt, at der ikke overreageres.

Der er brug for en fortsat indsats af politi og efterretningstjenester – uden at politikerne ånder dem ned ad nakken. I Danmark kan vi glæde os over, at det hidtil er lykkedes at afværge de værste anslag. Men ingen kan være i tvivl om, at truslen er stor og nærværende. Det kræver enorme ressourcer at overvåge de hjemvendte krigere. Og derfor bliver terroraktionen i Frankrig næppe den sidste af sin slags i Europa. Det er den sørgelige virkelighed, vi må indrette os efter. Men det må ikke få os til at lukke os selv inde i frygt.

Den rette måde at bekæmpe terrorismen på vil være at berøve ekstremisterne deres base. Og det gør man bedst ved at styrke de kræfter i den muslimske verden, som ønsker fredelig sameksistens og større frihedsrettigheder inden for deres egen religion. Dem skal man støtte i stedet for at støde dem fra sig.

De vil kunne lette opgaven ved selv at træde frem mere end vi har set det hidtil – med fordømmelse af hvad der er sket senest i Paris. Jeg forstår godt dem, der vredt siger: Hvorfor skal vi absolut tage afstand, det er jo ikke noget vi står bag? Men når andre livligt ytrer sig på de sociale medier med opflammende støtte til terroristerne, så er det nødvendigt at demonstrere, at disse opviglere ikke tegner den brede muslimske del af de europæiske befolkninger. Derfor vil der blive lyttet til de budskaber, der i dag kommer fra fredagsbønnen i moskeer over hele Europa. Også i Danmark.

191 kommentarer RSS

  1. Af Jan Petersen

    -

    @ JAN ULRIK FRIIS – 15. JANUAR 2015 9:54

    Jeg ved helt sikkert, at Uffe Ellemann IKKE driver censur, med mindre indlæg er helt ude i hampen …… dybt person krænkende, racistiske, og lignende. Det har Uffe tidligere fortalt mig på et spørgsmål herom. Og så accepterer Uffe ikke direkte links. Det er måske årsagen til at visse indlæg ikke vises, selv om de er pænt formuleret.

  2. Af Jan Petersen

    -

    @ JAN ANDERSEN – 15. JANUAR 2015 14:19

    Jeg er heller ikke den store fan af konspiration, men jeg søger dog oplysninger på andre medier end blot mainstream. Og når jeg støder på oplysninger, der ikke passer med den officielle forklaring, så graver jeg da lidt videre af egen interesse. Når jeg f.eks ser et interview på amerikanske Cspan …. “Architects and Engineers for 9/11 Truth”, hvor et par tusinde af verdens bedste arkitekter/ingeniører har bevist, at den officielle 9/11 forklaring ikke holder vand, så spidser jeg da ører. Og kanalen Cspan er langt fra præget af konspiration.

    Bortset derfra, hvorfor skulle nutidens “officielle sandhed” være meget anderledes end fortidens mange usandheder, som først kommer frem år efter, når hemmelig stemplede dokumenter kommer frem i dagens lys?

  3. Af Jan Andersen

    -

    JAN PETERSEN, jeg søger også info fra mange forskellige kilder, og drager en konklusion.

    Mht 9/11, er jeg også ingeniør. Man siger tårnene ikke kunne falde sammen pga stålskellet – men et fly ind i midten, med næsten fyldt tanke, giver en smeltedigle, og deraf temeperaturer der får stål til at smelte – pga skorstenseffekten/bælg. Dertil vægten ovenpå. For 9/11 skulle være en konspiration, skulle alle de medvirkende være med i konspirationen og Vest-fanatikere – højst usandsynligt.

    Det er muligt man viste angrebet ville komme, som i Pear Harbor, men med vilje ignorerede – men det er en helt anden sag.

    Verden er fuld af tilfældigheder, ofte søger man en forklaring der ikke er der.

    Men én ting er fakta – Europa koloniseres indefra, fredeligt og roligt, og har intet med terror eller militante at gøre – dette en en simpel kolonisering som det er sket mange gange før på kloden, af mennesker, dyr, planter, fisk.

    Derfor er jeg selv kommet til konklusionen, at terroraktioner, militante etc er ligegyldigt, og vil ikke bruge tid på disse reelt ubetydelige hændelser på det operationelle niveau. Konloniseringen sker langsomt men sikkert, og nok at tage en status årligt.

  4. Af Jan Andersen

    -

    Man kan meget pragmatisk og med tre skridt tilbage fra situationen måske sige, det havde været bedre Hitler havde vundet 2. Verdenskrig. Ingen kan vel være i tvivl om hvad der vil ske når denne kolonisering når de 30% af Europas areal og befolkning. Når, fordi det er uundgåeligt.

  5. Af Jan Andersen

    -

    Vi kan kun gætte resultatet af denne kolonisring, men et kvalificeret gæt ville være, sikkert det sammen som sker idag i deres egen hjemmekoloni.

    Dels vil der være voldsomme kampe mellem de gamle Europæere og de nye kolonister – dels vil der være kampe indbyrdes mellem kolonistenes egne religiøse fraktioner, der hver især vil forsøge at tage magten i den nye kolonier, et dejavu af IS fremturen i Mellemøsten. Europa bliver ën stor krigszone .

    Meget mere interessant og vigtigt emne, end hvad der sker lige nu i et supermarked i Frankrig.

  6. Af Jan Petersen

    -

    @ JAN ANDERSEN – 15. JANUAR 2015 20:07

    Nu ved jeg ikke, om du overhovedet har set noget af det materiale, der findes om sagen på nettet? Hvis ikke så gør dig selv den tjeneste at søg under ….. “911 architects and engineers speak out” …… se f.eks denne …… “.youtube.com/watch?v=4fmseAai4Is” video. Det er lang ren videnskabelig udredning, uden nogen form for konspiration eller andet. Konklusionen er, at de 2 fly ALENE ikke kunne rive de 2 twin towers ned, og slet et tredie tower (building 7) som ikke blev ramt af noget fly. Building 7 blev jævnet med jorden af en controlled demolition, men hvordan skulle det være muligt, når en kontrolleret nedrivning tager dage, uger at forberede?

    Jeg ved heller ikke, hvad der reelt skete ifm 9/11, men hvis det virkelig var Bin Laden/Al Qaeda, der stod bag ……. hvorfor så hemmelig stemple 28 sider af den officielle rapport af hensyn til “nationens sikkerhed”, hvis der på de sider står, at det var de skyldige?

    Men se videoen Jan Andersen, tror også du reviderer syn på den officielle “sandhed” som ingeniør :)

  7. Af Jan Andersen

    -

    UEJ spørger idag:

    “Det er rimeligt at spørge, hvorfor der ikke gik millioner af mennesker på gaden i muslimske lande for at protestere mod den terror og den ekstremisme, som er rettet mod deres egne borgere.”

    Spørgsmålet besvares ved at forstå den arabiske/muslimske kultur. Befolkningen følger deres ledere, som er Imamer, og/eller de der er stærkest lige nu. Dette er en kultur styret af de stærkeste, de der er mest grusomme, befolkningen accepterer dette ganske som danskere accepterer politikerne på Christiansborg.

    Måske ikke let at forstå for politikere der er uddannet til alt foregår i det skjulte via politisk manipulation og politiske partier.

    Derfor er dagens terror og militante uvæsentligt – når Holande udtaler “vi skal beskytte muslimerne mod overgreb”, siger han faktisk ” vi skal beskytte koloniseringen af Europa og kolonisterne” – en helt anden konsekvens end hvad Holande mener der foregår. Det man pt går og siger, inkl UEJ, er 180 grader forkert.

  8. Af JAN ULRIK FRIIS

    -

    @Jan Petersen
    Ja jeg husker at Uffe kontaktede dig, at liberal men enerådende her på blokken, fair enof, det er jo Uffes blok, men som om han holder vagt 24/7 og som om han ved præcist når jeg og visse andre vil slå til igen med et nyt indlæg, vogter blokken dag og nat, sover manden aldrig, måske ikke det, han er jo ikke Uffe for ingenting.

    Men mange gode indlæg fra diverse der forsvandt i filteret, tænk om arkiverne blev åbnet en dag at vi fik se hvad viden og almen uviden vi gik glip af, ja sådanne af Uffe hemmelig stemplede dokumenter om de en dag kommer frem i dagens lys, kun at håbe Uffe selv får sig nogle billige grin, og nogle guldkorn at dele af med os andre.

  9. Af Jan Andersen

    -

    For at fortsætte forklaringen på det UEJ ikke forstår – er den islamiske kultur styret af religion og rå magt.

    Bedste sammenligning er Europa i 1400-tallet, hvor stort set alt var styret af religion og præster. Hekse blev brændt på bålet eller stenet. Det var den rå magt der talte. Mellemøsten fungerer på samme måde, og de nye kolonier i Europa kommer til at fungere ligeså.

  10. Af Jan Petersen

    -

    @ JAN ULRIK FRIIS – 15. JANUAR 2015 22:26

    En blog som denne eller andre,,hvor individer blot sidder og udveksler egne personlige synspunkter, er vel i princippet ret ligegyldige i det store politiske spil. Dét, der for mig er interessant, er når nogen bringer nye oplysninger, der ikke rigtig passer ind i den “officiel vedtagne virklighed”. Så er det, jeg spidser ører og går efter de nye oplysninger, som feks ifm 9/11. Når man nu ved, at den rigtige historie først skrives, når diverse hemmelig stemplede arkiver åbnes, så er der absolut intet, der fortæller mig, at jeg bare skal tro på vor virkelighed, som den serveres idag anno 2015 ….. eller gjorde i 2001!

  11. Af Jan Andersen

    -

    Man kan omvendt spørge UEJ – “hvorfor har man ikke saboteret Europa for længst ? ”

    Utrolig let at lukke Europa ned ved sabotage.

    Svaret er efter min mening, “man ødelægger ikke en infrastruktur og et slot man er ved at overtage”.

    Europa leveret på et sølvfad lige til at overtage; jernbaner, motorveje, lufthavne, havne, offentlige bygninger, Bakken, Tivoli, Charlottenlund Fort, natur resourcer, etc. … sågar en parlamentsbygning i Bruselles, kolonisternes fremtidige hovedstad. LOL.

  12. Af Poul G Jacobsen

    -

    UEJ, ja maa sige igen et paent skrevet indlaeg, og meget rigtig I det. Dog beklager jeg at I som mener som UEJ ikke helt har forstaaet Koranen og Islam som jo ikke kun er en religion, men et samfunds system inkluderende civile love, straffe love og alle andre love og forordninger, som en normal stat laver.
    Derfor kan rigtig troene Muslimer ikke komme ud og frasige og kritisere disse terror handling, idet dette er imod Koranen, og er Apostasy ifoelge denne religion/styrelses form. Dette har saa mange Vesterlige svaert ved at forstaa, og de taler som min konservative tidligere borgmester ven om integration og meget ad den vej. Men ‘venner’ integration kan med rigtig troende Muslimer IKKE lade sig goere I den vestlige verden, Idet dette er imod alt hvad Koranen staar for hos disse troende Muslimer. Ja hele Vesten og vores leve maade er en modsaetning til hvad Koranen praediker. Derfor ingen staerke udtalelser fra ikke voldelige Muslimer. Ja selvfoelgelig er der mange ikke saa troende/secularer Muslimer som kan integreres men ikke flertallet som gaar I Mosken regelmaessigt. At tro man kan goere dette med integration, er at tro paa at man kan blande olie med vand. Beklager det kan man ikke.

  13. Af Jan Andersen

    -

    PAUL siger det helt rigtigt – dette er et helt samfundssystem.

    Og kolonisterne er fuldt bevidste om hvad de gør, hvad der sker, hvad målet er. Det får de at vide af Imamerne, deres forældre. De skal blot vente længe nok, og de har en stor del, eller måske hele Europa – Europa leveret på et sølvfad, et helt folk flytter teltpælene og deres ørken-land til Europa. En fredelig kolonisering af oasen Europa.

    Alt det Europæerne brugte mange århundredrer på at skabe. bliver nu ovetaget af en ny civilication.

    Sådan er kloden, de stærke overtager altid de svage, dyr, planter fisk, og mennesker.

  14. Af Thomas Jensen

    -

    Uffe Allahmann vil så nødig indrømme at han og de fleste andre politikere i Europa gjorde en frygtelig fejl, da de åbnede vores grænser for en muslimsk invasion. Men de tog fejl, de inviterede terror og religiøse islamister.

    De udviste en dumstædig magtfuldkommenhed, som har kostet os både velfærd og tryghed.

  15. Af JAN ULRIK FRIIS

    -

    @Jan Andersen.
    Dit inlæg fik mig på tanken at rent faktiskt et godt stykke udenfor Madrid i et forholdsvis meget øde landskab ligger en helt ny stor moderne aldrig benyttet ‘international’ lufthavn, den er til salg…..vandvid at foreslå, men alligevel…. om ikke ideen at Danmark købte og startede opbygningen en dansk flygtningeby ved/rundt denne lufthavn, til den dag vi alle skal evakueres, en sådan tanke lyder selv for mig som det rene vandvid for nuværende, men kan forestille mig at en dag er vi ærgelige at vi ingenting overhovede foretog os mens tid var, da jeg husker du Jan forsikrede os om at du holdt skansen der du er bosat, at let at holde stand mod de udefra kommende horder, og at vi andre danske derfor trygt forlægger vores flygtningeby bag din fremskudte skanse, da Madrid så stor at den sagtens kan rumme en betydelig dansk flygtningestrøm.

  16. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Jeg må sige, at jeg er rimelig enig med Ellemann i dagens kommentar i Berlingske:

    På den ene side har det ikke en fis med “clash of civilizations” at gøre, som fængslingen af Al Capone ikke var en personlig fornærmelse af alle italienere.

    Tilsvarende kunne jeg også ønske mig, at muslimer var lidt længere fremme i skoene, når det drejede sig om, hvad man blev taget til indtægt for. Kæreste venner: I er nogle af dem, der måske kan hjælpe med at spore de skadedyr, som ødelægger det for os alle sammen.

  17. Af Jan Petersen

    -

    @ JAN ANDERSEN – 15. JANUAR 2015 23:24

    Iøvrigt kommenterede du aldrig, om du faktisk har set alternative beviser på 9/11. Why not?

  18. Af Jan Petersen

    -

    Jeg er sådan set også enig i, at det ikke ……. mand og mand imellem …… er et “clash of civilizations”, MEN derimod et “staged show” til at skabe the clash of civilizations, og ALT kan føres direkte tilbage til 9/11 !

  19. Af Jan Andersen

    -

    JAN, det vidste jeg ikke.

    Men situationen kan opdeles i to; den korte og den på lang sigt.

    Mht kort sigt, er det mht terror og evt sabotage, det kan ramme hvor som helst, og som jeg ser det er med formålet at straffe de der går for langt mht bespottelse, samt straffe når man bomber deres hjemmekolonier. Disse terroraktioner har indtil nu ikke været af sabotage art, uden at skade infrastruktur ( skal man se meget strategisk og militært).

    På lang sigt, håber jeg ikke at leve længe nok til at opleve når Vest-Europa reelt er koloniseret. Men mine børn og børnebørn vil opleve et Europa overtaget af en ny civilication. Enten bliver man og kæmper sammen med Russerne og de øvrige Øst-lande, Tyskland og England, eller flytter. Men det er op til mine børn og børnebørn at beslutte.

    Lande som England, Tyskland, Norge – måske Spanien og Italien, vil være de der får vendt koloniseringen og har overtaget i eget land, resten af Vest Europa vil blive koloniseret i en grad man mister kontrollen med eget land.

    Sæt ethvert strategisk konsulentfirma, eksempelvis MCKinsey, til at analysere og de vil komme til samme reaultat.

  20. Af Jan Andersen

    -

    JAN PETERSEN – jo, 9/11 var en provokation til krig. Den krig vi stadig er i og som kun kan eskallere. Europa tænker kun i politik, næste valg og næste termin – araberne/muslimerne tænker langsigtet , hvad de kan overtage i fremtiden, hvor de kan flytte hen når olien slipper op.

  21. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Altså: På kort sigt er der tale om ganske almindelige voldskriminelle, som ingen har brug for mere. Deres egentlige støtter – også finanisielt – har efterhånden forstået, at de selv kommer i ganske alvorlig knibe, hvis de fortsætter ad den vej. På den anden side tør de ikke hjælpe med at få forbryderne straffet, fordi så véd de at de får en kugle mellem øjnene. Derfor ser vi fedtspilleriet med SF og Enhedslisten, der er så bange for at også ældre forbrydelser dukker op.

    På langt sigt, så vil der ske en vis opblanding med indvandrerne – sådan som det altid er sket – og nej, de vil ikke alle sammen spille tennis og se godt ud i undertøj.

    Men at tro, at resultatet bliver på mellemøstlige præmisser som postuleres er lige så dumt og umodent som at tro, at Morten Korch og røvballegardiner vil være evigt moderne. Sådan har Danmark aldrig været og alene af den grund kommer vi ikke tilbage dertil – lige gyldigt hvor mange gange man ser Matador på flimmeren.

    Det er lige så absurd som når Danske Bank publiserer deres regnskab – ingen tror på det og ved, at der er tilsnigelser og lodrette løgne.

    Vi kommer ikke tilbage til middelalderen. Rusland kommer heller aldrig tilbage til Sovjets storhedstid. Det gode ved det er, at Sverrig ryger med spildevandet i Øresund.

    Lad være med at forveksle pletter for øjnene med visioner.

  22. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt, så pågår den helt store “krig” lige pt med olien som våben. Og, der er det vel meget belejligt, at medierne er optaget af lidt “terror” hist og pist. Hvem der så ellers har sat det i værk? Og hvem spillerne i oliekrigen egentlig er, står vel også lidt hen i det uvisse. Men i hvert fald Schweiz følte åbenbart jorden brænde så hårdt under fødderne, at de gjorde sig fri af “matador valutaen” Euroen, inden hele det skrammel braser helt sammen. Også den “øvelse” kan føres direkte tilbage til 9/11, men det kræver, man gider se lidt ud over egen næsetip og opsøge alternative nyheder som supplement til mainstream news!

  23. Af Jan Andersen

    -

    “Iøvrigt kommenterede du aldrig, om du faktisk har set alternative beviser på 9/11. Why not?”

    Jo, men det blev censureret, og jeg orker ikke skrive det igen.

  24. Af Jan Andersen

    -

    BORGSMIDT – bortset fra arabere/muslimer traditionelt i historien har koloniseret, ikke integreret sig.

    Men du er ikke alene om den fejlagtige antagelsen at arabere/muslimer er som de “dumme danen”.

  25. Af Jan Petersen

    -

    @ JAN ANDERSEN – 16. JANUAR 2015 0:25

    Der er INGEN censur på Uffe’ blog, hvis du ellers opfører dig anstændigt og afholder dig fra af henvise til DIREKTE LINKS ……. OK? ……. (griner og smiler)

  26. Af Jan Andersen

    -

    ingen links … måske det blev censureret fordi jeg bruget termen “JAN PETERSEN” ;-)

  27. Af JAN ULRIK FRIIS

    -

    @ Jan Petersen
    Hørte at Saudi Arabien kunne gå helt ned til en oliepris pa 5 $ , og villige dertil alene af den grund at registrere de andre olielande, som de faldt fra et efter et som olieprisen gik i bund, kun Saudi Arabien kunne leverer til en pris af 5 $, mest af alt var Saudi Arabien interesseret at presse Iran ud af markedet, men også alle andre end dem selv.

    9/11 syntes jeg Bush og efterfølgende USA har misbrugt til at med et terror stempel på alt der ikke er i USA’s interesse, og den omfattende NSA aflytning af civilbefolkningen i kampen imod “terror”, men det er i virkeligheden kampen imod alt der ikke er i USA’s interesse.

  28. Af Jan Petersen

    -

    @ JAN ULRIK FRIIS – 16. JANUAR 2015 0:55

    Staterne Saudi Arabien / Israel (hvor underligt ellers forholdet kan lyde) plus selvstændig opererende folk indenfor CIA, MI6 og andre efterretningsvæsener såsom Pakistanske ISI er netop de hovedmistænkte ifm 9/11. Nok derfor de 28 sider af den officielle 9/11-report er blevet klassificeret hemmelig, under hensyn til “statens sikkerhed”. Hvad der formentlig skete med 9/11 var et simpelt traditionelt “Coup d’état”, som enten gik i vasken eller blev forhindret af andre, der opdagede faren i tide. Men det forhindrer ikke de oprindelige “mørke kræfter” i stadig at arbejde målrettet på at smadre verdensøkonomien og selv overtage resten af stumperne. HVEM de “mørke kræfter” så ellers er, står lidt hen i det uvisse, MEN de er i hvert fald IKKE “menigmand” som dig og mig …….. eller folkevalgte politikere for den sags skyld!

  29. Af Jan Petersen

    -

    NB; Jeg betragter bestemt ikke den amerikanske præsident som “folkevalgt politiker”. Det er stort set et stort “rigged show” nøjagtig som børserne !

  30. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Det har IGEN ikke noget med religion at gøre!

    Se nu i Belgien: Det er typisk en “mopping up” action. Der er nogle kredse, som politiet har fulgt meget tæt og ventet på det rette øjeblik at gribe ind.

    Det kan sagtens komme i Danmark!
    Danmark har – som Belgien – uforholdsmæssig mange ISIL forbrydere, der vender tilbage. Tilsvarende er Danmark i Iraq, som Belgierne (som nok er mere koncentreret om Syrien – vurderet ud fra, hvor luftbaserne er).
    Man skal også hæfte sig ved ISIL’s politiske forbindelser i Danmark, som nok er den små spruthysteriske Johanne og indavlskonsulent Pernille Skipper: De har på det seneste ført en meget diskret tilværelse – de skal nok samarbejde – problemet er at nødderne vil blive sure og prøve at “nakke” dem.

    Dernæst skal man se på, at der i det seneste års tid har været en del narkobeslaglæggelser og tilsyneladende umotiveret bandevold med indvandrere. Der er noget, der tyder på alvorlig lavvande i kassen.
    Det vil være dumt at tro, at man ikke følger de hjemvendte ISIL tæt. Man har jo også fra tegninge-sagens tid haft en vis opmærksomhed henvendt på de kredse – andet ville være dumt.

  31. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Det, der bliver mere og mere tydeligt er, at der er tale om en generel oprydning i Frankrig, Belgien og Tyskland. Det er helt tydeligt grupper, man har fulgt gennem nogen tid.
    Det, der altid er problematisk er, hvornår man skal slå til – og hvor. Det kommer som oftest af sig selv, fordi enkelte af de militante går i panik, fordi de ikke ser nogen vej ud (det er der heller ikke, og må ikke være der). De vælger så til dels tid og sted.

    Der er principielt ikke nogen skelnen mellem dem og f.eks. Baader-Meinhoff.

  32. Af Jan Petersen

    -

    @ THOMAS BORGSMIDT – 17. JANUAR 2015 5:10

    Enig, alt bliver bare en vane og skide trivielt, når det bliver vist tilpas mange gange. Det er så uanset, om folk stiller pænt op i kø og vader mere eller mindre frivilligt ind i et gaskammer, eller andre der bare bliver myrdet med en hammer, eller nogle der bare får halsen over eller alternativt stenet, hængt op på et kors eller smidt ud fra en høj bygning …. eller, eller, eller …… der er bare utallige former for menneskelig nedværdigelse. Men, det hele bunder nok bare sjusk og lidt dårlig planlægning. Og iøvrigt er jeg helt enig i, at de enkeltstående psykopater nok ikke har meget med “master planen” at gøre ….. den er lidt mere seriøst udtænkt :)

  33. Af Jan Petersen

    -

    Iøvrigt Thomas Borgsmidt, så må det der mega spark til Euroen fra Schweiz sgu da få såvel dig selv som Uffe, til at revurdere de der “funny money Euro “….. or what?

  34. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Jan Petersen – for pokker: Det er jo lige omvendt med euroen! Sagen er jo, at man tilbagebetaler lån til de schweiziske banker. Der ligger jo en del sorte, blå, grønne og gule penge i de schweiziske banker som indlån: Nogle af dem er videreudlånt til andre banker, som så har lånt ud til Rusland. Nu kommer de penge skvulpende gennem systemet.

    Du har ikke fattet ret meget – det er der så mange andre, der heller ikke har.

    Bankerne har jo sagtens kunnet låne de penge; det kan de ikke mere. Draghi har jo sagt at bankerne kan låne “whatever it takes”. Pointen som nok ikke er kommet så forfærdeligt frem er: Mod hvilken sikkerhed?
    Tilsyneladende gør man som man har gjort herhjemme: Mod sikkerhed i gode udlån, som så refinansieres udenom bankerne – der er jo masser af penge – masser. Dvs. schweizerne hænger så på finansieringen af de dårlige udlån – efter Cypern så véd man hvad kreditkvaliteten er! Man ved også at indskyderne kommer til at betale for konkurserne – (restruktureringerne).

    Uenigheden mellem Draghi og Weidmann (i Bundesbank) går i øjeblikket på om de nationale centralbanker er i stand til at fiske de rette udlån som sikkerhed for de udlån som centralbanken udsteder obligationer til – som så købes af ECB. Her er Weidmann – forståeligt – noget nervøs ved den spanske, østrigske (uha, uha) og franske centralbank – f.eks. at de tager bundtede udlån med et kraftigt tilskud af fallenter, der aldrig betaler tilbage. F.eks. har de spanske banker masser af udlån i Sydamerika, der ikke har valuta; men spillemærker – f.eks. Argentina; men også Brasilen: Udlån til brasilianske råstofvirksomheder – herunder olieselskaber, som ser en noget beklemmende fremtid i møde med lave oliepriser.

  35. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Jan Petersen: Så er det i øvrigt ikke EUR, der falder: Det er USD, der stiger ganske voldsom overfor alle andre valutaer! CAD, AUD – You name it!

    Det er investeringerne, der flygter ud af landene over i amerikanske statsobligationer – så venter de på, at den lokale valuta er blevet nedskrevet tilstrækkeligt til at man kan købe op igen. Med de lavere energi og råvarepriser, så er der allerede enkelte investeringer i Australien og Japan, der begynder at blive interessante igen: F.eks. er YEN ifht USD de sidste to år blevet nedskrevet med 1/3 – bl.a. fordi investorerne flygtede ud af landet. Nu kommer der så også et energiprisfald, som gør det japanske omkostningsniveau sådan at også driften kan hænge sammen økonomisk.

    Det ville altså være befriende, hvis nogle satte sig lidt ind i tingene inden de skaffede sig en meeeening og en opfattelse. Men det er erfaringsmæssigt for meget at håbe på.

  36. Af Forkæmperne for ytringsfriheden vakler i troen - DenFri.dk

    -

    […] alternativt kunne være (fx polarisering, social diskriminering, vaklen i troen, graven grøfter, skabe kløfter). Det er ikke mit ærinde at kommentere yderligere […]

  37. Af Jan Petersen

    -

    AF FORKÆMPERNE FOR YTRINGSFRIHEDEN VAKLER I TROEN – DENFRI.DK –

    Jeg har da læst det filosofiske ævl, du fremfører omkring oprindelsen/motiverne til moderne terror. Hvis du imidlertid ønsker lidt mere jordnær information herom, så brug din tid og kræfter herpå til at google lidt på nettet efter mere åbenlyse forklaringer. Du kan feks starte med “9/11 Truth Goes Nuclear” …… “stateofthenation2012.com/?p=7858” …. og så gå videre derfra. God fornøjelse :)

  38. Af Thomas Borgsmidt

    -

    Som jeg sagde: “Mopping up action”.

    http://www.b.dk/globalt/mystik-om-fransk-anholdelse-af-tjetjenere

    http://www.b.dk/globalt/politiet-ransager-hjem-hos-13-formodede-terrorister-i-tyskland-0

    En masse arbejde og tidrøvende; men ikke noget at komme op på koturnerne efter.

  39. Af JANE VON RATHSACH

    -

    13 % af danskerne vil mere end DF nogensinde har forstået eller opfyldt af udsagn, som pegede i en retning af danske interesser først.

    Skuffende for de vælgere, som i antal idag er større end Venstre og Socialdemokratiet.
    700.000 stemte ved EU afstemningen Morten Messerschmidt til Bruxelles uden at vælgerne har oplevet mindre EU.
    Camerons gruppe i EU blev efter ydmygende optagelsesprøve accepteret af DF. En gruppe som forestiller sig Tyrkiet i EU. Absurd.

    Marine Le Pen med Front National blev fravalgt og dæmoniseret i medierne.

    Dansk Samling byder 13 % velkommen 2015.

    Uffe Ellemann og det danske Folketing har afdansket Danmark med EU lovgivning og Moskeer i gadebilledet, u d e n at interessere sig for danskernes intuitive fornægtelse af Islams Mellemøstlige problematik i Danmark. Arrogant og ofte besvaret med nedladende replikker.

    Stedfortrædende krige med jøde – og kristenforfølgelser på Vestlig og endda også Danmarks jord.

    Parallelsamfund, bander og øget kriminalitet og ghettoer med sharia, hvor politiet ikke kan komme uden krigslignende vold og ødelæggelser.

    Dansk Samling har haft blik for dette længe. Derfor er der idag forberedelser til digitale underskrifter, vælgererklæringer 2015, som gør Dansk Samling opstillingsberettiget til Folketinget.

    Grækenlands ulykke forårsaget af Merkels EU viser utopien fra Bruxelles.

    EUROZONEN er dybt forgældet og med indre splid.
    Grækenlands exit ? Da vil andre med samme skepsis forsvinde Uffe Ellemann : England Frankrig Italien Danmark og større kræfter vil kunne udmønte EU kollaps.

    Dansk Samling ønsker en helt anden type politisk Kultur, som ikke er en karrierestige mod Bruxelles ‘ overnationaler organer og kulde.
    Danskerne har fået nok.
    Mere end 13 % synes at Mørkelygten har udstillet hvad hele Folketinget har forsimplet : Grundlovens overholdelse og Danmark som første valg 2015.

  40. Af Monokultur » Monokultur med på PEGIDA tur

    -

    […] mediernes tvivlsomme prisme. De mennesker Merkel mente havde had i deres hjerter. De mennesker som Uffe Ellemann beskrev som ekstremister, der går terroristernes vegne ved at sige det som terroristerne, som […]

  41. Af Tom Larsen

    -

    Problemet med terror er sekundært opstået ved at blande to meget forskellige kulturer og religioner. Statisk set, vil der altid være et antal personer med et “sygt sind” som fortolker religionerne med deres egen indre filosofi, uanset om man er kristen eller muslin. Hvis man forestiller sig at vi opfandt en ny “ikke religion” i form af en FÆLLES FILOSOFI på tværs af religioner og verdensdele, så ville den samme gruppe terrorister/syge personer fortolke den nye fælles filosofi med deres egen indre filosofi og stadig udøve terror i selvretfærdighedens navn. Den eneste måde at komme det til livs på, er at vi identificerer samfundsfjenderne som vi allerede kender fra PET´s liste over “terrorister” og tør at sende dem hen, hvor deres holdninger hører til. Det ville kræve at loven ændres og at vi tør tage beslutninger på mistanker og udtalelser fra deres egne kredse af “danske muslimer” med risiko for at enkelte grænsetilfælde sendes ud af Europa. Historisk og statistisk set, vil vi sikkert komme til at se kristne med samme syge sind lave modreaktioner mod muslimer i frustration over terror. Jeg håber ikke at det vil brede sig som ringe i vandet på grund af en flok galninge og derved skabe uroligheder. Det er omkostningerne ved globalisering og blanding af kulturer. Skil fårene fra bukkene via PET og send dem ud af Europa. Lav mere kameraovervågning af udsatte områder, giv PET flere beføjelser og luk øjnene, så skal det nok gå alt sammen. Det er snart forår :-)

Kommentarer er lukket.